Sunday, May 8, 2011

kerja

x sangka dah hampir seminggu dah aku kerja sbg pekerja kantin.. penat tu memg la penat.. secara logiknya ada ke kerja yg x penat?.. syukur sbb sblm ni aku pernah kerja dekat situ.. sedikit sebanyak tau la sikit kerja2 nak dibuat.. minggu ni agak penat.. mana x nya sbb ada katering skali.. ada skali dtg jam 7.30am sampai 11.20pm.. ada plak dtg jam 6.15am sampai 7.30pm.. sbb waktu2 mcm tu p kerja sbb ada katering dlm masa yg sama masa hari sekolah harian.. penat x usah cakap la.. tp nak cari rezeki kan.. so, kerja je la..
bila masa rehat pelajar aku kene jaga bahagian kuih.. kira aku penjual kuih la.. mcm2 gelaran aku dapat.. ada yg panggil aku abg, ade panggil cikgu (sbb aku pernah pra praktikal kat skolah ni), ada lak panggil pakcik.. ada gak pangil aku uncle.. pitam sekejap..haha.. tp x pe la.. suka aku tengok gelagat2 budak2 sekolah ni.. kdg2 teringat zaman2 aku sekolah dulu.. time2 rehat kat kantin tu.. x sangka dah 4 thn aku bis sekolah...

No comments:

Post a Comment