Tuesday, May 3, 2011

hidup perlu kerja

setelah beberapa hari aku memegang tittle sbg penganggur, maka ia akan tamat pada beberapa jam saja lagi..x boleh nak duduk bersenang lenang de pakcik oi.. ingat duk umah duit masuk atau duit turun mencurah dari langit bagai air hujan ke? x dapat tu de..
pekan gemas ni bukan mcm kat bangi or kl tu.. kerja bukan senang nak dpt.. gaji jgn berangan nak tinggi.. dalam kepala otak aku ni, janji kerja halal, dapat duit, dpt byr yuran konvo, tolong mak ayh sikit dah ok.. sejak zaman aku abis spm aku memg akan kerja.. jdinya tepat jam 7.30am (3 mei 2010) aku akan jd pekerja kantin sekolah SMKTAR.. tau sekolah tu? x tau xpe.. bunyi mcm la aku keje pegawai kan.. tp x pe la.. before this aku pernah kerja kat situ.. enjoy jer.. tp for sure esok aku kan disoal la oleh ckgu2 situ.. sbbnya aku dulu sekolah kat situ dari form1 sampai la form6.. aku dah boleh agak dah dialog cikgu2 ni esok.. nak tau apa?
"hai faizal, dah bis belajar? bila posting?"
esok aku nak kira berapa org cikgu yg tanya soalan tu (xde keje cari keje)
esok dan2 kene bangun awal ni.. tp aku x ngantuk lagi..
ermm.. x leh jadi.. esok stamina nak guna banyak ni.. risau jugak dah lama x kerja kantin.. kang nak mengangkat itu ini kang.. kerja berdiri lagi (kaki dah la x kuat)..tp x pe.. demi semangat yang jitu utk mencari rezeki yh halal (ayt nak ecing). rela menempuh segala cabaran..
ok la..
mau tido
assalamualaikum

No comments:

Post a Comment