Monday, May 2, 2011

Ali Setan

sape suka tengok movie ni?
dah tak terkira berapa kali aku tengok cerita ni.. tak pernah rasa bosan langsung.. aku search kat google ada kata film ni terbit thn 1985 ada yg tulis 1986.. not sure yg mana satu betul.. tp kalau ikut tarikh2 tu memg aku x lahir lagi la masa film ni mula2 ditayangkan.. membesar dgn film ni.. zmn kecik sampai remaja ni tengok cerita ni kat tv.. bila dah menganggur ni kan lyn movie je la koje aku..
apa yg best sgt cerita ni? ermm.. cite dia mengenai alam remaja yg belajar di universiti.. dlm film ni shoot kat usm.. aku x stdy kat situ tp pernah pergi usm.. dalam film tu ade 1 part tunjuk jambatan pulau pinang pun masih dalam binaan, x siap lagi.. peh!! betapa lama nya cite ni tp masih diminati oleh org ramai untuk ditonton.. kisah remaja yg belajar kat u ni mengimbau la kenangan aku stdy kat u 
(ceh! mcm dah lama sgt tinggalkan zmn u)
Ali Setan (azmil mustapa) punya karektor memg la berkesan.. apatah lagi la ogy ahmad daud.. memg terbaik.. kalau x silap aku dia menang pelakon terbaik festival filem malaysia melalui filem ni.. scene ali mengacau asmidar (ogy ahmad daud) memg la menghiburkan hati.. aku rasa since paling diingati bila ali beri hadiah katak utk asmidar masa hari jadinya.. esok p kuliah asmidar kene bahan dgn member..huhuh.. aku rasa semua suka scene tu..
ckp banyak x guna.. kalau korg suka p lah tengok.. aku tengok youtube jer.. malas nak dload..
selamat menonton

No comments:

Post a Comment