Sunday, March 6, 2011

OPKIM POS BETAU BHGN 3

 LAWATAN SEKITAR KAMPUNG
dah datang ke kg org asli mesti lah wajib dtg melawat ke kampung kan.. baru lah kita kenal mcm mane masyarakat org asli di sana.. kami dipecahkan kepada 2 kumpulan yang besar sbb ada 2 kampung yang kami lawat iaitu kampung bertang dan kg samud.. team aku ke kg bertang..  mula2 dulu mcm2 tanggapan di buat.. al maklum la sbb x tau kan.. bile dtg melawat sekitar kg baru tau mcm ne.. penduduk nye peramah betul.. sudi melayan kami yg dtg melawat dari satu rumah ke satu rumah yg lain.. lagi pun penduduk ni dah biasa dengan aktiviti ziarah ni sbb b4 this ade univerisiti yg dah pun buat. program dengan masyarakt di sana..
sebelum memulakan perjalanan nak masuk ke kampung.. jalan kaki yer.. yg penting kaki aku sepanjang kat sana asik sakit sajer..al maklum la kaki aku bermasalah kesan dari 2 kali eksident di kaki yg sama.. wajib la terhencut2 aku jln.. tp laratkan jugak..
sebelum nak menziarahi rumah2 yg ada, kita mesti jumpe tok batin utk bgtau tujuan kedtgn kite ke kampung tue.. pastu ade lah sikit cenderahati utk tok batin


BERHANYUT DI SUNGAI
lepas abis melawat sekitar kampung ada pulak aktiviti berhanyut di sungai.. bestnya.. tp aku x berhanyut pun.. sbb x nak tanggung risiko sbb kaki aku sakit.. karang kejang x pasal2 mcm kwn aku zila.. kaki sakit tp konfident nie mandi sungai sekali kejang kaki.. sian dia.. so aku just tengok2 je la.. sbb ada jugak yg x mandi..
sebelum nak mandi tu kene la dgr taklimat utk menjaga keselamatan diri.. 
tengok bdk2 kampung mandi x payah nak pakai jaket keselamatan.. main terjun je.. sbb diorg dah biasa.. tp air x dalam la.. bwh paras pinggah aku jer x silap.. cuma air deras masa tu..

:::BERSAMBUNG:::

No comments:

Post a Comment