Saturday, March 12, 2011

JURI.. LAYAK KE?

kalau sebelum ni aku pernah dijemput jd juri pertandingan nyanyian di kolej antarabangsa ibu zain ukm.. tp kali ni dijemput jd juri pertandingan tp bukan pertandingan nyanyian.. pertandingan memasak.. hebat ke aku nak jd juri kan? aku pun x tau la.. dah org jemput jd aku memenuhi la undangan tersebut.. al kisahnya junior aku buat program pentadbiran pendidikan khas..

mcm pernah aku lalui dulu.. jd diorg buat pertandingan memasak utk pelajar2 pendidikan khas.. ramai jugak student yg ade dr pelajar masalah penglihatan, masalah pendengaran dan masalah pembelajaran.
actually nak kater pertandingan memasak pun x lah jugak.. sbb brg2 dah sedia, x gunakan dapur gas ke ape.. pertandingan wat sandwich jer.. kene la faham ni budak2 pendidikan khas.. jd kalau nak wa pertandingan memasak spt dalam tb tu susah la sikit.. bukan diorg x boleh buat yer.. tp take time sedikit dan byk lagi prtdgn yg ade..
selain dari pertandingan memasak tu ade jugak bengkel menghias cupcake utk pelajar2.. gmbr kat atas ni pljr2 pekak tengah menghias cupcake mereka mengikut tunjuk ajar demonstrator.
sepanjang aku kat situ ada lah seorg pelajar pekak ni.. friendly tol.. die boleh bercakap sbb pakai alat pendengaran.. nama die raziq.. asik je la mengikut aku.. pasal ape x tau la.. sbb aku suke melayan die.. siap suh aku nayi lagi utk die.. sbb dak2 nie bgtau aku pandai nayi.. nak tau lagu ape die suh aku nayi? lagu alif satar "jangan nakal".. baru form1 nak lagu2 cintan cintun jer yer.. so ckgu faizal pun nayi la wat show amal jap.. soalan paling x boleh blah die naye aku dah kawin ke belum? pitam jap..huhuh.. nak ngok gmbr die.. nie la dia..
nie la si dak raziq tu.. bukan main suke ikut aku ke sana sini.. actually seronok jugak layan pljr2 pekak ni.. aku x la mahir bhs isyarat sbb aku amik pengkhususan pemulihan khas.. tp aku boleh la isyarat sikit2.. mane yg x tau tu eja je la..

No comments:

Post a Comment