Wednesday, November 17, 2010

Selamat Hari Raya Aidiladha


slmt hari raya aku nak ucapkan kpd semua yg sudi bace bog aku.. klu ade la?.. :)
pertama kali dlm sejarah hidup aku, aku x balik beraya ke kg.. why? lupe daratan? xde tiket bas?.. sbnrnye aku terlibat dlm 1 projek p'hasilan video bhs isyarat.. so, bekerja mengikut mase pejabat.. jd 1 hari je cuti.. then, bile ade KAWAN-KAWAN yg x balik jd aku pun x la balik.. b4 tis pun ade KAWAN-KAWAN yg merancang nak masak rendang la rebus nasi himpit la utk rayer nie.. jd mcm best kan? so, x la balik.. sbb esok nya dah bekerja..

ONE DAY B4 HARI RAYA
balik keje awal.. kul 3 balik.. sbb pekerja office kerja sampai waktu tu je.. sbb esok rayer.. jd aku n kawan yg lain balik cepat.. balik keje penat katernye.. lepak2 jap.. petang p beli barang.. spt yg dirancangkan memg jadi masak rendang n nasi himpit plus pulak nak wat soto.. jdnye petang sblm raye aku, siddiq n abg ijan gigih la membeli brg.. dlm sibuk2 beli brg dekat pasal mlm bangi ade pulak insiden x leh blah.. DRAMA SEBABAK la plak.. org memg la ramai kat pasar.. nak beli brg2 utk sambut hari raya kan.. jd nak wat rendang kene la beli ayam.. so, kami pilih la satu kedai yg jual aym nie.. mak aiii.. ramainye org.. ingat nak ke kedai lain.. tp sama je ramai.. memg penuh.. dlm duk tunggu aym yg kami pilih nak dipotong ade pulak insiden pergaduhan antara peniaga dengan pelanggan.. mcm nie citenye.. menurut sidiq (2010), ade la sekumpulan mamat bangla nie main rempuh je nak rebut beli ayam.. sian pakcik makcik yg dah lame beratur.. pastue lak abg yg potong ayam tue agknya dtg bulan kot (laki dtg bulan ke?..loading?) tiba2 naik angin, mengamuk marahkan kat kump mamat bangla nie.. dah la pegang parang.. nasib dia ditenangkan oleh pekerjanye yg lain.. smua speechless ngn drama sebabak tue.. mcm2 la hal.. manusia2..

selepas dah beli barang, ape lagi.. sesi memasak la.. b4 nak start masak.. boleh pulak blok lelaki nie black out.. ayoyo... tp sekejap je.. x sampai beberapa minit dah ade eletrik semula.. kemudian, masak bersama2 nie memg menyeronok kan..sidiq sidiq masak rendang n kuah soto, aku kuah kacang, dan kami dibantu oleh tasha.. mcm nk kenduri la plak.. tp hidup kami diperantauan kan.. gitu la gigihnye kami masak..tp mak kami la dijadikan rujukan nak masak.. kang takut salah plak masak kan.. bile dah selesai tue masak.. wah!! kami x sangka kami boleh masak makanan tue.. aku 1st time wat kuah kacang.. bukan x tau.. penah tolong mak masak.. tp masak sendiri x pernah lagi..

HARI RAYA AIDILADHA

Pagi2 aku dh bangun.. gosok baju.. n p solat sunat hari raya aidiladha.. rasa lain sikit la.. sbb 1st raya jauh dari keluarga.. then bila balik plak.. apa lagi.. sesi menyental makanan.. menu spt yg dah dicakap td.. aku, sidiq, abg ijan, tasha n fendi sama2 beraya, makan bersama-sama.. nasib la ade KAWAN-KAWAN.. wlpun jauh dari famili.. dek sbb kwn2 nie ade hati terhibur.. PLEASE!! HARGAI KAWAN ANDA DAN HARGAI APA YANG KAWAN-KAWAN ANDA TELAH BUAT UNTUK ANDA!!

1 comment:

  1. ai tag u this

    http://natasha1987.blogspot.com/2010/12/give-away-ipod-shuffle-dari-mr-cool.html

    ReplyDelete