Friday, April 16, 2010

MENYANYI

nayian sgt sebati dlm idup aku.. klu korg nk tau aku stat nayi depan org ramai mase tadika kemas...huuhu.. dgn umur 6 thn berdiri kat pentas sorg2 dan menyanyi dihdpn org ramai.. konfiden..hihi.. apatah lagi masuk zaman skolah.. mase skolah rendah dulu org yg mula2 detect aku boleh menyayi ialah CIKGU AZIZ.. cikgu nie la yg aja muzik mase kat skolah tue.. ckgu nie sama tarikh lahir ngn aku.. mayb tat y aku pun minat muzik mcm die.. bile aku masuk je form1.. org yg mula2 bawa aku pertdgn pesta muzik CIKGU MUSTAQIM.. ckgu tue sgt baik.. act die ade ijazah dalam bidang muzik.. then die jd ckgu skolah menengah plak.. mayb amik dpli.. so mase skolah dulu die aja aku kemahiran hidup.. die la ckgu yg btgungjwb mengendalikan kelab kebudayaan skolah.. actually mase petdgn yg mula2 aku masuk bukan lah atas aku menawarkan diri utk masuk.. dulu aku ahli koir skolah.. kemudian utk pesta muzik utk ptdgn nayian nk anta wakil xde.. then 2 pupu aku yg mase tue same skolah die yg pandai2 cdgnkan name aku.. dan akhir nye aku slalu menjadi wakil skolah.. 1st mase nayi utk ptdgn sgt nebes.. aku ngat lagi lagu aku nayi lagu RINDU SERINDU RINDUNYA.. aku sgt memori lagu tue.. dan aku jd johan.. alhamdulillah.. ckgu mustaqim x pernah la kenal erti penat.. aja aku menyanyi.. even die duduk jauh.. felda bukit rokan.. ade lah lebih kurang 1 jam dari umah die ke sekolah.. abis je sesi pmbljrn.. petang die akan aja aku nayi.. sggup die tgu sampai ke lewat petang aja aku nayi.. pastu die nk balik jauh plak.. aku sgt2 berterima kasih kat die. klu die x ajo aku x lah pandai nayi.. hehe..

masuk universiti.. mcm2 lagi ptdgn nayian yg aku masuk.. sbb dah minat.. dgn kwn2 yg slalu bg support.. setiap kali ade pertdgn diorg akan dtg bg support.. thanks byk2.. berterima kasih nye lagi pd kwn2 yg carikan show utk aku nayi.. alhamdulillah dpt wit poket utk berbelanja.. bezanya bile masuk ptdgn mase kat u aku kene decide lagu aku sendiri.. corak psmbhn n sbgnye.. dulu mase skolah ckgu yg aja.. tp guna kan sedikit ilmu yg ade dan independent utk berlatih dgn sendiri.. jd penyanyi?? x la mungkin.. jd ckgu tue la khidupan mendatang aku x lama lagi

zaman sekolah


zaman universiti

No comments:

Post a Comment