Wednesday, August 26, 2009

Majlis konvoksyen ukm ke 37

lame x post entri baru kat blog nie.. keje semakin melambak2 yer.. idup semakin memeningkan otak.. adoiiaiii.. tp x pe.. rileks faizal.. u can do it.. majlis konvoksyen ukm kali nie die buat seminggu sblm puasa.. majlis nie blangsung slama 5 hari.. bile tibe majlis nie.. kene la aku bkampung kat decta 2.. mana x nye.. aku kene praktis koir.. poning tul.. sbb lagu untuk koir ukm sgt la membosan kan idup aku utk nayi.. tp profesional katernye.. so bg je lagu ape dan i.allah aku leh nayi.. yg penting kite ade usaha untuk blaja.. dari dari 9 sidang 2 akunye jadual cume untuk 6 sidang..

soronok sbnr nye bile kite ngok majlis nie.. x semua yg bpeluang masuk utk ngok.. aku beruntung sjak dr tahun satu lagi dah leh masuk sbb atas tiket aku koir ukm utk majlis konvokesyen nie.. ae 2 sidang pagi dan petang.. so pagi sblm kul 7.30 dah pun dtg dectar utk xtvt pemanasan vokel yer.. hu3.. then kite leh lihat mak bapak masuk kdlm dwn dulu sblm ank2 nye masuk.. bile kite ngok mereka nie aku rase suka sgt.. ye la mesti la diorg bangga ngok ank diorg bjaya.. so aku pun berazam mcm uk bjaya.. nati bile mak ayah aku bangga bile dtg ngok aku.. time 2 aku akan kucup pipi kedua2 belah pipi diorg dan ucp terima kasih dan beri ijazah 2 kat die.. aku harap sgt diorg leh dtg.. tp ayh sakit skrg.. still sakit.. aku sgt risau.. mak pun sama.. ermmmmm.. dah jgn cite la.. nati aku nagis la plak.. ape2 pun syg mak ngn ayah...

ok la kite balik sal majlis konvo nie.. setiap sidang 2 lama tau dari kul 8-12..bosan sgt tau.. tp ape leh wat.. kitaorg kene nayi koir ikut masa yg telah ditetapkan.. so aku bwk la majalah.. pinjam mp4 si hafiz supaya leh ilang bosan

nie la keje aku bosan2 aku amik gmbr sendri.. n amik gak gmbr ngn hafiz.. lame sgt nk tunggu turn nayi.. so kite org bgmbr dgn yakin je la hu3..










wat pengetahuan korg ade 3 je org lelaki melayu dlm koir nie ha.. sorg lagi x sempat lak nk bgmbr ngn die.. yg lain semua cina.. plr pmpn lak ade gak yg melayu.. lain semua cine.. tp dak2 cine nie baik tau.. diorg friendly. so aku xde pun mslah nk bercampur ngn diorg.. made majlis nie ade senior koir aku yg lepas grad.. so tradisi koir ukm nie bile ahli die grad ahlinya itu akan diraikan slps majlis.. dan akan didendeangkan lagu "music" lagu tema kitaorg.. mase kitaorg nayi nati semua org rmai pasti akan ngok sbb kitaorg siap nayi utk org yg grad 2 (ahli koir).. dan satu g xtvt tradisi koir ukm ialah akan melambungkan sape yg grad td.. peh abis la.. senior aku 2 name die zaza.. die siap menjerit bile kene lambung.. bwh nie ha gmbr die kene lambung..hu3

saat2 mencemas kan bg die.. lagi satu sepupu aku pun grad gak mase nie.. die dak program pendidikan khas gak.. tp x sempat jumpe die.. sbb aku sibuk plak praktis bile abis satu sesi 2 ngn ahli pancaragam.. cume sempat jumpe makcik n pakcik aku sblm masuk dewan.. tp x pe la.. die npak aku gak kat skrin besa 2 mase aku nayi... hi3.. ok aku nk kongsi ngn korg pic semasa majlis konvo kesyen nie blgsung..
pic2 kat atas nie semasa perarakkan masuk graduan.. nie warna oren dari fak pendidikan.. nati aku pun pkai jubah 2.. insya allah.. amin.. semangat membara tul bile ngok diorg nie.. dh penat2 blaja.. akhirnya dpt gak ijazah mereka.. aku ade lagi 1 thn stgah.. so tunggu!!!!!!

No comments:

Post a Comment