Sunday, February 7, 2010

lawatan KE PULAU PINANG part 3..

hari ke-3 di pulau pinang kami smua ke sekolah himilton x silap la ejaan mcm tue.. klu salah sori :).. sekolah nie ade program pemulihan khas untuk pelajar sekolah rendah la.. memandangkan aku ambil pkhususan nie jd mcm nie la nati keadaan sbnr bile aku jd ckgu pemulihan khas nati.. pd pdgn aku la kire bagus la program pmulihan khas kat sini.. pengetua die pun amik tahu jugak sal pelajar2 lemah nie.. jd wujud la program nie.. ckgu die sgt la berwibawa aku ngok.. bile die ckp membuatkan aku bsmgt untuk jd guru 2 nati.. die kate ape yg penting kite kene tanam kan kasih syg kite pd pelajar, x boleh berkira jd nati kita akan lebih enjoy mengajar.. jom ngok gmbr ckgu mazlina nie..
next, pegi skolah masalah pendengaran pulak.. seriously sunyi dan sepi je skolah nie.. senyap tol.. klu aku la ajo kat skolah sunyi leh stress.. bak kate min gastrik perut die klu senyap2 nie.. haha.. muke pelajar die cantik n nsem.. tp apakan daya sudah ketentuan Allah s.w.t..mereka nie mnghadapi masalah pendengaran.. tp x pe.. medium untuk mereka menuntut ilmu ade.. i.allah dgn ilmu yg mereka dapat tue boleh memajukan diri mereka.. ckgu2 masalah pdgrn utamanya kene la mgajar dengan baik n bijak kpd pelajar mereka nie..
dah penat melawat ke skolah.. mase untuk bgonjeng pulak.. so kali nie smua akan ke bukit bendera.. yeay!!! teruja sbb x pnah naik.. tp bile naik letih la plak.. kene berdiri dlm train die.. penat tol.. sbb train pelahan nk naik ke atas bukit bendera 2.. sampai atas plak cantik tol pemandangan die.. kabus je keadaan nye wlpun mase 2 petang.. g kedai cenderamata beli baju sehelai.. happy!!!
lepas balik dari bukit bendera plak destinasi lain yg dituju ialah penang walk.. mula2 sampai kat sini frust gile.. pe kebende la yg ade nie.. wlpun dkat ngn komtar.. x kn nk p komtar.. shoping kompleks.. kat kl nie melambak.. tp bile dah jelajah kat penang walk 2 sampai xngat dunia.. x nk balik.. sakan memborong dan aku sempat beli beg kulit.. huhu.. i like.. penat2 jalan pas makan kat "lineclear".. makan nasi kandar.. ckp sal nasi kandar.. mula2 aku makan ade kat satu kedai 2 wat pertama kali aku makan x abis.. aku rase nk muntah n pening.. sbb die p campur kuah dalam nasi 2.. aku rase loya nk mampus makan.. dlm sejarah tol.. tp bile kat lineclear 2 aku x wat mcm 2.. aku makan lauk kurma sdap plak.. dah alang2 kat penang walk 2 sempat la snap gmbr ecing ini.. huhu
p/s: bersambung..

No comments:

Post a Comment