Thursday, February 4, 2010

lawatan KE PULAU PINANG part 2..

next entri adalah hari kedua aku dipenang.. lawatan sterusnya ke PDK silk kedah.. dari penang ke kedah.. ermm.. terperuk dalam bas lagi.. tp x la lame mcm dari ukm ke penang.. klu dah ke PDK x lah besusah payah aku nk pakai kemeja bagai.. x perlu formal just sopan n nice jer.. untuk pgthn korg pdk nie tempat kanak-kanak oku belajar tp masih x leh menguruskan diri sendiri.. susah sgt nk ckp tempat nie ala2 tadika bg pelajar oku la.. lebih kurang..

sampai je sana bas x leh masuk sbb jalan sempit.. so bejalan kaki la brmai2 menuju ke PDK 2.. sampai je sana kami disambut oleh warga pdk yg dah bsedia ngn kedtgn kitaorg.. mcm biase la bile dtg umah org sopan santun la gamaknya.. propa x? huhu.. then dgr la sikit2 ucapan n asal usul wujud pdk silk nie.. dalam pd mase 2 faham2 je la dak2 pdk nie sure la resah n ade yg x duk diam.. dan sorg dak nie sgt la x reti duk diam.. 2 xpe lagi tp kuat meraba.. mangsa2 rabaan juga termasuk aku.. mase bile jap lagi aku cerite.. klu org yg die x anggap cantik die xnk raba.. haha.. sian la korg yg kene raba 2.. x leh la nk marah.. sbb dak mcm nie kan kene la faham.. lepas 2 pecah kpd beberapa kumpulan.. n aku kak da, kak yah, nadia,len, lini n sape lagi aku xngat satu kumpulan.. kump lain ade la yg wat lukisan la.. bermain la ngn dak2 pdk nie.. team aku lebih pd temubual.. sbb ckgu pdk 2 naye mcm ne nk handle dak autism.. so dr teori yg diketahui berkongsilah sedikit ilmu yg ada.. sblm balik yg penting aku dipaksa membuat show amal.. wlpun ecingan pd mulanya x nk nayi.. biase la kan.. kene la ecing2an dulu kaedahnye.. huhu.. nk nayi lagu ape?? tp time 2 terlintas nk nayi lagu terlalu istimewa.. then nayi wlpun ade lupa lirik tp dibantu oleh peminat2 (geng kelas) yg turut serta.. ngah sdap2 nayi 2 dtg la peraba nie.. boleh meraba bontot aku.. cis.. huhu.. nasib la aku nie memegang textline "we ar profesional".. katernye la.. aku hanya mampu tersenyum.. jom ngok gmbr mase nayi 2..
next station lawatan ialah bengkel daya.. kat bengkel nie golongan oku diberikan kerja.. ade bengkel mendobi.. buat roti.. n macam2 lagi la.. ade jual coklat.. 2 menjadi kegilaan dak2 nie.. n diorg memborong x ngat dunia.. mesti korg terliur ngok gmbr bawah nie
lepas tue p makan mee udang.. sedap nye.. wlpun lpas 2 hidung gatal gile.. plus lak ngn air kelapa.. memg sedap mee udang.

p/s: bersambung..

No comments:

Post a Comment