Thursday, January 21, 2010

SUARA SENSARI RAHIM KAJAI

setiap semester klu ade pertdgn nayian selalunya aku akan masuk.. ye lakan.. dah 2 memg minat aku.. aku stat menyanyi depan org rmai wat psmbhn since aku 6 thun.. mase 2 tadika lagi.. dah berani berdiri atas pentas sorg2 menyanyi.. klu nk diikutkan family ayh aku memg xde sorg pun kaki nayi.. klu ade pun sblh mak aku spupu aku dulu die memg slalu menyanyi.. tp x sampai jd penyanyi la.. agaknye aku mewarisi minat die la agaknye.. ???

9-10 januari 2010 pertandigan suara sensasi.. pertandingan nie dimulakan ngn saringan pd 9 jan.. rmai gak mase 2 yg masuk utk prgkt sringan.. hmpir 20 org x silap.. ptdgn nie terbuka then ade plak peserta dari luar UKM.. saingan yg sengit.. prgkt saringan aku bwk lagu "HARAPAN" by fazli zainal.. actualy lagu nie aku penah bwk dulu mase 2 aku thn 2 x silap.. after ptdgn 2 aku dah x penah nayi lagu nie.. firasat aku pulak mengatakan nk sgt nayi lagu nie mase saringan.. so aku bwk lagu nie.. alhamdulillah aku berjaya ke final dan akan bsaingan dgn 9 lagi peserta.. ni pic mase prglt saringan
malam final plak 10 januari aku bhajat utk tukar lagu.. mcm biase la lagu cari makan aku.. "MUNGKIN" by anuar zain.. dah la mlm 2 final ajl.. 1st aku xngok ajl sejak aku folow ajl.. sdih tol.. xpe2 semangat nak nayi 2 tolak tepi.. so malam 2 sblm pertandingan aku ditatarias oleh miss TASHA.. jurumekap aku spjg karier aku kat UKM nie dtg utk mentatarias aku b4 ptdgn.. dibantu oleh PA aku yg x berbayar si NADIA... thanks kat korg.. dan x lupa gak kat saoun enginer aku HAFIZ.. klu xde die sape la nk uruskan cd lagu aku setiap kali pertdgn.. kdg2 jd merakam video nayian aku setiap pdtdgn.. supporter2 aku kwn2 coursemate aku.. dak2 pendidikan khas yg slalu lah turun bg sokongan setiap kali aku bertdgn.. mlm 2 yg datg kak da, kak yah n munyati.. dan yg juga wish gudluck kat FB.. thanks a lot.. wah2 dh mcm menang anugerah bintang popular katernye kan.. ade aku kesah..hu3.. Alhamdulillah mlm 2 aku menang bg kategori khas juri.. ape 2? aku pun x tau.. dah die umum kan aku pemenang aku amik jer hadiah 2..
mlm 2 gak ade kategori psmbhn tbaik n vokal tebaik selain no 1, 2, dan 3.. yg menjadi kemusykilan aku org yg menang vokal terbaik x dapat ape2 hadiah utama no 1-3 tue.. pelik.. sah2 nie ptdgn nayian.. klu dah menang vokal tbaik mesti menang no 1 kan.. bukan mcm ajl sbb die pertdgn berdasarkan lagu.. petikan dari kata2 juri"org yg menang vokal terbaik ialah mereka yg nayi bgus 1 verse and second verse but chorus x beberapa bagus.. dan yg menang no 1 plak almost perfect vokal die" cube korg pikir nape org x sama menang bg kategori 2? sgt2 isu.. ape2 la.. janji ade jgak rezeki aku menang mlm 2.. alhamdulillah...:)

No comments:

Post a Comment