Friday, December 25, 2009

Mcm2 ragam..

pelangi?? kenapa mesti pelangi.. smua org boleh tafsir mengikut perspektif korg sndiri.. bagi aku pelangi ni secara zahir nye sgt la berwarna warni.. so, mcm 2 jgak ngn kehidupan kite yg penuh dgn pelbagai situasi yg perlu dihadapi.. mcm2 ragam org yg kite boleh lihat dan jgn sesekali lupe ragam diri sendiri yg juge beraneka.. kdg2 tanpa kite sedari semua 2..

semua org memg mudah nk judge sesuatu dari pandangan kasar mereka.. ngok je then decide keputusan.. aku pun same je.. slalu jgak mcm 2.. tp aku x kesah sgt org nk anggap ape aku nie.. aku mcm nie la.. klu ade yg tegur aku pertimbangkan.. smua utk kebaikan diri.. tp kenapa nk judge secara melulu sdgkn kite dah baik ngn org itu lama sgt kan.. masih x faham mcm mane perangai org 2 ke? mungkin jgak.. huh.. susah nk ckp sbnrnyer takut semua boleh jd kontravesi.. so baik la hanya samar2 banyangan saja citenye.. even nie blog aku x mustahil ade jagak walpun seorg yg membaca.. klu nk terterakan name org itu tidakkah itu mengaib mereka bukan..
kdg2 org 2 happy tp xsemetinya org 2 happy.. pd dasarnye tergelak senyum riang secara tersurat.. tersiratnye kite x tau.. mcm mane org 2 sbnrnya.. org mungkin akan kate kite hipokrit.. tapi pernah ke org amik tau kenepa die mcm 2..

kdg2 napak sesorg 2 x serius.. tp x semua pekara seseorg 2 x serius.. cth dlm pelajarn.. bende utkmase depan.. klu org 2 laha sane laha sini adakah beerti org itu x serius dlm pelajaran.. adekah kite boleh judge die sbg org yg bodoh.. klu org 2 dah baik dlm pelajarannye kenapa mesti plak kite pandang enteng.. dlm hati kite judge itu cume la nasib die saje.. pelik perangai.. semudah ABC kite sbg manusia judge sesorg tue kan..

aku kau kamu engkau mereka dan seluruh manusia akan sentiase judge sesuatu bende perkara org, ape2 je la dlm khdupan skeliling mereka..

p/s: entri nie skdr tulisan aje.. klu ade terasa hati mohon maaf.. hanya luahan perasaan saja..

No comments:

Post a Comment