Sunday, December 20, 2009

LAWATAn pelAJAr Tua..

dah pun balik ukm smula..
slmt berjuang kembali la jwbnye.. mase pening pale akan bermula kmbali.. huh..
ape leh wat kan.. dah namenye pelajar..

entri kali nie saje je nk review ape keje aku wat mase cuti..
cuti kali nie slain duk melepak kat umah akak aku sbb mak ayh aku kat sini.. aku de la pulang ke kg halaman aku gemas 2.. sgt merindui.. (propa).. selain kemajuan gemas yg smakin membangun 2.. pe keje aku mase cuti ek?.. since dah lama x balik gms nie kan.. x kan nk duk umah je melpak.. jumpe geng2 la.. lepak kedai duk beborak 2 ade la xtbt wajib.. ye la lama x jumpe kan.. selain tue cuti kali nie merancang nk wat lawatan mcm zmn kanak2 2.. dkat ngn melaka kan so merancang la kami2 semua nie ke zoo dan afamosa.. kanak2 sgt temanye.. sape yg g.. jum kite ngok ahli2nye..
nie la ahli2 yg dapat p.. dari kanan: syidut, aku, syida, yatie, fifi dan duk mencangkung 2 iwan.. nie la kanak2 rebina yg p.. kanak2 ke masalahnye kan..hu3.. ade lg yg nk p.. si ayie.. sian x pat p..hu3.. ye la sbg bos besau nie kan.. busy je.. mane ade mase nk ikut..hu3.. die x pat ikut sbb anta mak die p hosp.. wat rawatan.. so cian die x pat ikut..
destinasi 1st skali yg kitaorg p zoo.. sblm 2 yer janji nk p kul 9.. tp dek si iwan yg bsiap mngalahkan pempuan (p/s: sbnrnye bgun lmbt yer).. so jadual bertolak bertukar menjadi 9.40pagi.. sehari sblm bkn main lagi yer suh p bertolak awal.. last2 die yg menang peserta awal sampai yer.. awal ke?? hu3.. sampai je lebih kurang dalm 11 lebih.. dan2 panas.. tp sbb perangai masing2 mgalahkan kanak2.. masuk jgak dalm zoo 2 yer.. wlpun menganggap salji akan turun sebentar je lagi..
bersma2 la kami ngn sifat keterujaannyer melihat binatang2 yg ade yer.. tp x byk sgt binatang yg ade.. syidut (tudung itam) melawat kengkawan die iaitu zirafah.. die telah mendapat gelaran mak zirafah dengan abadinye skali sejak di sekolah lagi..hu3.. dgn yakin dan gigihnye smua berjalan kaki yer.. mak zirafah dah bising nk naik ketapi bergerak 2.. skali ngok kene byr.. punah harapan.. gigihkan kaki berjalan..hu3.. next..
ape lagi ke afamosa plak.. kubu lame nie ha.. sblm 2 p mrayap jap kat mp.. then p dataran pahlawan.. pas 2 baru p sini.. bile pandang tangga yg bergitu tinggi.. semua sentap.. apatah aku.. sgt sentap.. dan x nak naik yer.. tp dek pemintaan rmai.. naik gak.. wlpun senyap je mase naik sbb nk amik nafas..haha.. bersungut la jgak bile nk naik atas 2 ha.. lpas dah smpai ape jd yer.. jom ngok..
smua ayat2 x nk naik 2 adalah dusta berkalang noda sajer yer.. sampai kat atas ilang penat.. amik gmbr.. ecing sgt.. haha.. bergmbr la sgt smua kat situ.. then turun bawah balik jumpe plak sorg artis nie.. sape die?
abby abadi.. tetiba die ade kat situ.. diorg nk amik gmbr tp malu bile aku suh p ckp ngn abby.. smua malu2 cipan.. aku ape laie.. tarik syida ajak die teman aku.. aku tegur la abby nie.. mtk bgmbr.. die ok jer.. ble borak2 rupenyer die ngah rest.. ade shooting.. sblh aku 2 plak die kate pelakon baru tb 9.. tp aku x knal la.. aku jarang ngok tb kan.. duk ukm nie ade la sgt mase nk ngok tb..
so bis jln2 ngn nk la lepak kat pantai kelebang.. tp malang tol.. x leh.. ditutup.. sbb tambak pasir la pantai kelebang 2.. melaka kecik.. so sian kene tmbak plak pantai kelebang.. baru brangan nk amik gmbr kat pantai.. sodih tol.. balik je la.. singgah tesco jap.. pas2 balik.. sampai umah nk dekat kul 10 lebih.. letih gle.. tp seronok.. best..

No comments:

Post a Comment