Wednesday, September 30, 2009

HAri Raya perTAma.. happy!!!

berdendang mari berdendang..
berdendang di seluruh alam..
bergema suara bergema..
nazam lebaran..

sebut psal raya semua org suka.. klu x suka raya 2 aku x tau la.. 2 hak diorg.. peace!!.. aku suka.. hari raya pertama mcm2 berlaku.. masing2 mesti ade pglmn masing.. de yg raye kat kg, ade kat bandar.. aku x balik kg.. balik umah gemas yg dh lame kitaorg x balik.. pagi rayer ek ape aku wat? lepas solat subuh.. tolong2 la mak aku kat dapur 2 ha.. then ank2 buah aku pun bgun.. dah siap2 mandi diorg pkai baju cantik2 kene lak nk make over diorg.. 2 wajib.. muke je la.. rmbut mak diorg la pandai2 sikat.. hu3.. pas 2 aku plak bsiap sblm nk p semyg raye.. smua dh siap mula la sesi bermaaf2an seisi keluarga.. time2 ala2 drama air mata blaku.. aku xde la sampai nagis.. ntah mcm xde perasaan la plak.. but bkn giler ey aku nie.. mean rase sedih 2 la.. x la sgt.. pemenang anugerah pelakon air mata sure la mak aku yg menang tiap2 tahun.. x de dpt lawan.. haha.. g semyg raya kat surau.. jumpe kwn2 lama kat surau.. 2 momen best.. balik dari semyg mula la bjln raye ke rumah depan.. sbb umah depan aku umah ank buah ayah aku.. so p situ.. then famili pak uda aku plak dtg.. sbb dekat ngn rumah.. bis je 2 dtg plak sedara mara lain.. peh.. memg x telayan.. penat.. baru balik dtg plak yg lain.. tp ape nk buat name raya.. lagipun org yg dtg kat umah kite 2 mbawa rezeki.. nie pic2 yg sempat amik mase 1st day hari raya..

No comments:

Post a Comment