Monday, August 16, 2010

AktiviTI sePAnjanG MENJadi GUru

b4 tis aku dah pun cite sal ank2 murid aku yg 4 org tue.. rindu jugak kat diorg... rindu nak menyakat diorg.. wlpun diorg mcm tue diorg dgr kata.. kdg2 dtg angin sepoi2 sengal diorg mula la mls.. tp bile pujuk dengan kene gaya nye ok la diorg.. ok la.. entri kali nie lak aku nak cite segala akiviti2 yg aku attend spjg aku mjd guru praktikal kat sekolah tue..
1. baru je 1 hari masuk, esok tue aku dan am member aku praktikal jugak kat skolah tue kene jd urusetia peralatan pertdgn bola jaring peringkat negeri Melaka.. wawawa.. x leh blah.. tp x pe la.. just memantau je.. budak yg wat keje.. tp enjoy layan2 bdk2 nie.. bdk2 nie bwh pesatuan QM sekolah tue.. lupe lak plak QM stand 4 wat..bdk2 nie kelas ujung.. tp rajin tau diorg nie.. x bising pun wlpun kene wat keje.. seronok lyn diorg... sampai la spjg praktikal kat skolah tue klu bertembung mesti tegur aku..

2. next, aku kne p mesyuarat PIBG skolah.. siap bertema yer.. warna gold coklat atau kuning.. nasib ade baju batik warna coklat.. bosan tol mase meeting nie.. tp leh ngok la ibubapa2 yg sampai emosi mase bg cdgn.. peh!!! secara live mase tue.. sabar2 pakcik makcik yer.. am ngn nadia menang cabutan bertuah mase ari tue.. aku ngn min.. kelabu asap je la..huhuh

3. gotong royong perdana.. tp kami ber4 hanya menhias dan menceriakan bilik pendidikan khas.. mula2 kelas tue kosong jer.. kami diberi kepercayaan menghias bilik tue.. dgn guru pembimbing beri kepecayaan 100%, ape lagi.. kitaorg gatal tgn la jwbnya.. smua nak buat.. sampai pengetua masuk bilik tue puji lawa n macam dekat rumah..huhuh.. ni gmbr spjg wat kerja2 menghias..

4. hari guru... mase nie ckgu praktikal n ckgu gstt kene berganding bahu wat psmbhn.. so stlh bncg nak wat teater muzikal la kononnye.. sah2 la aku akan amik part nayi kan.. tp mase aku nayi x sempat nak amik gmbr.. mase tue nayi lagu gemuruh n terima kasih cinta ubh lirik terima kasih guru.. lpas psmbhn terus name aku hot yer.. then dak2 skolah tue klu aku lalu saje je nak hanjs aku siap nayi lagu gemuruh tue.. tp sorg korg ke laut yer..p amik kelorox cuci tekak tue..huhuh.. ank murid aku lak si shafiq asik nayi lagu terima kasih cinta dlm kelas.. hafal plak kan.. suh bace x reti pulak..


p/s: penat nak menaip lagi n edit gmbr.. so citer nie bersambung yer.. :)
TO BE CONTINUE

No comments:

Post a Comment